7/22/2015

Praktika välismaal: jah või ei?

"Minu tuju praegu"

Ahh nii kohutav. Ma olen otsustamise osas nii paganama saamatu. Mõtlen sada korda ringi ja siis olen lõpuks "täiesti kindel" iseendas... ja siis BUUM ma mõtlen ümber. Ma ei ole ainuke saamatu , kes ei tea, mida ta täpselt tahab eks? Kas minna Belgiasse praktikale ja jätta mõneks kuuks Eestisse maha oma koerake ja armas poisssõber? Kas teha nädalavahetusti midagi enda karjääri/tuleviku heaks või veeta seda lähedastega? Ah ma ei tea. Kuidas üldse nendel vahel nn valida, otsustada kumba eelistada.. Mõtlesingi teilt kallid lugeijad uurida, mida te teeks? Või milliseid valikuid te juba selliste teemade puhul teinud olete. Vahel on nii hea kuulda kellegi nn võõra arvamust. Siis tead, et arvamus ei ole mõjutatud suhetest. Ma heameelega kuulaks teie arvamust. 

Praktika välismaal: Big yes või Big no?

Kas teist keegi on käinud välismaal praktikal? Kuidas teil läks? Millised olid teie raskeimad väljakutsed seoses sellega? 

Ps! Ma tean, et sellised asjad annavad väga palju kogemust ja mul on ka oma lähedaste igasugune poolehoid. Ja ma ka ei karda kuskil välismaal "üksi" elada. Asi ei ole üldse selles, et see oleks raske väljakutse. Lihtsalt.. miski nagu närib mind selle mineku juures. Isegi kui sinna on pool aastat aega. Otsus tuleb mul aga vastu võtta praegu.

6 kommentaari:

  1. Ma arvan, et kui sind praegu juba südames närib ja muudab rahutuks, siis vb ikka ei oleks õige valik. Toimi enda sisetunde järgi.

    Mina ise ei suudaks. Olen olnud Eestist eemal 5kuud ja enam ei taha! Mitte nii kaua vähemalt mitte, kuu veel...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma loodan, et ma saaks ise oma nn seal olekut orgunnida. Et äkki mingi 3-4 nädala järelt nädal kodus veeta. Siis polekski hullu. Aga sisetunnet peab usaldama ja :)

      Kustuta
  2. Mina sinu asemel läheksin kindlalt välismaale.. see võib avada sulle nii mõningaidki uksi.Arened keeleliselt ning kindlasti saad ka uusi tutvusi. Samas kui tõesti tunned, et ei suudaks seal olla ja mõtted koguaeg kodus siis ära mine... Tänapäeval on nii hea skype ühendus et saad tihti lähedastega kontakti hoida.
    Ma muidugi ei tea mis eriala sul praktika on aga see aeg võib sul seal väga kiirelt lennata ning lõpuks oled tänulik, et just sulle sellist võimalust pakuti :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Õpin andragoogikat. :) Võimalus on ja vägev, saaksin osaleda ühe väga siira ning vägeva projekti juhtimises juba. Tegelikult olen seda nn skype suhet pidada saanud küll ja küll. Kutt töötas pea aasta välismaal, oli kuu kaupa ära. Ja tegelikult oli see nii jube. Kodus oli aind 5päeva kuu tagant.
      Aga kogemuste osas on sul nii õigus :)

      Kustuta
  3. Mina sinu asemel kindlalt läheks! Olin kolm aastat tagasi ise 3 kuud välispraktikal Mallorcal, alguses ei tahtnud üldse enam tagasi tulla :D See oli lihtsalt NII hea suvi- kohtusin inimestega, kes siiani väga head sõbrannad/sõbrad ja sain töökogemust juurde. Samuti on minumeelest nii, et võõras keskkonnas õpid end paremini tundma ja hindama. Võta seda ka nii, et hetkel oled noor ja sulle pakutakse ideaalset võimalust, mida sul ei pruugi elus enam hiljem vanemana tulla. Tavaliselt makstakse ju praktikaperioodid enam-vähem kooli vms poolt kinni, ajatakse asjad korda, et töötada saaksid jne, vähemalt meil oli nii. Hiljem aga omal käel oleks see kõik palju keerulisem protsess.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma saaks praktikakoha poolt ööbimise ja. Tegelikult ma nendega juba kaks aastat projektidega seoses koostööd teinud ja vaatluspraktikal seal käinud. Seega organisatsiooni liikmed täitsa tuttavad. Rahaliselt mõtlesin ja taodelda erasmus+ välispraktika toetust. See peaks peaaegu need nn söögikulud jms ära katma (Belgias on elukallidus mu arust isegi kõrgem kui soomes, vähemalt mulle tundus). Aga aitäh, et oma nn kogemust jagasid :) !!

      Kustuta

Mirell Põllumäe. Toetab Blogger.