7/20/2015

Abja suvepäevad - Mulgi Ukuvakas



Sel nädalavahetusel toimusid Abjas suvepäevad. Sõitsin ka loomulikult selleks puhus Tallinnast maale. Mainin siis ka ära, et (vanemate) kodu on mul Abja-Paluojas. See aasta olid Abja päevad üllatavalt rahvarohked ja oli ka väga palju vahvaid üritusi ja võistlusi jne. Reedese päeva veetsin aga hoopis Meelise vanematekodus ja käisime seenel. Saime teha maitsvat kukeseene ja kana pastat, mis viib lihtsalt keele alla. 



Õppisin pitsi tegemist tehnikaga mille nime ma enam ei mäleta. Kui keegi teab mis tehnika see on siis ole lahke mulle seda nime jagama! Mul on vahest ikka nii halb mälu. Tehnika seisnes siis selles, et neid pulgakesi tuli kindla järjestusega üle üksteise või risti tõsta. Niiöelda rea lõpus kinnitasid rea ka nööpnõelaga. See kusjuures näeb välja keerulisem kui ta on. Mulle igatahes väga meeldis ja see tädike oli valmisteinud ka igasugu ilusaid ehteid:





Laupäevase päeva veetisin peamiselt kohalikus käsitöö ühingu töötubades. Olin natuke abiks ja pildistasin töötubasid ja osalejaid. Töötoad olid väga vahvad eriti populaarne oli mulgi keelsete ütlustega külmkapi magneti valmistamine ja kamapallide töötuba, kus sai ka ise vahva pakendi meisterdada. Veel said soovijad teha erinnevaid paelu ning proovida kaltsuvaiba tegemist. Olemas oli ka filmituba. Eriti vägev selle asja juures oli see, et kõik oli tasuta ja loomulikult sai oma tehtud nänni ka endale jätta. Kellel on huvi mulgipärase käsitöö vastu siis Ukuvakka Facebooki leht asub siin - LINK. Nad teevad igasugu vahvaid kindaid, sokke, salle jne ning nende käest saab tellida ka rahvarõivaid. Facebooki e-pood (shop now nupult saab sinna) on natuke veel algeline sest oleme alles asju üles pildistamas ja lisamas. 

Kas Teie hulgas on ka käsitöö huvilisi? 

0 kommentaari:

Postita kommentaar

Mirell Põllumäe. Toetab Blogger.