2/19/2016

2.-3. nädal tervisliku minani (loe: pigem ebatervisliku)

Heii.
Kuna ma juba alustasin selle toitumise jälgimisega ning sellest postitamisega siis tuleb ikka jätkata ka. See on peamiselt hea mulle iseendale sest pean selleks kogu oma nädala või see korral kaks ülevaatama ja analüüsima. Ehk kõik crapi söömised karjuva uuesti näkku ja siis tekib endal pahameel, et no miks küll. Muidugi mõnikord oli täiesti seda väärt ja ma ei üritagi dieeti pidada vaid lihtsalt oma elustiili tervislikumaks muuta. Vahel lihtsalt tuleb isudele alluda. Aga ma lihtsalt soovin jõuda punktini, kus mul on enda kehas hea olla. Ei mingeid pidevaid puhitusi ja kõhuvalusid (tulevad mul peamiselt gluteenist, millega endiselt vahepeal patustan).

Ps. minu nädala arvestus käib reedest-reedeni. Kuna ma kõiki toite seekord välja ei viitsi kirjutada, võtab lihtsalt liiga palju aega siis vaatan nädalaid üldiselt.

Nädal 6-12.veb
Nädala jooksul vajaminev energia oli 13898 kalorit. Arvutamiseks kasutan nutridata programmis olevat energia kalkulaatorit, mis siis arvestab sinu baas kaloraaži vajadust + aktiivsusega juurde tulev energia vajadus. Sisse sõin nutridata andmetel 12270 kalorit. Ehk vaheks 1628 kalorit. Kuskilt on jäänud kõrva info, et ühe kilo langetamiseks pead sa põletama 3500 kalorit rohkem kui oled tarbinud. Ehk ma võiks öelda, et nn selle nurga alt vaadees läks hästi, sest ma soovingi aeglaselt oma rasvaprotsenti vähendada aga ei soovi, et kaal langeks lihaste arvelt. Ma ei soovita absull kiiret kaalukaotust, vähemalt mitte inimestel kes on normaalkaalus aga lihtsalt tahaks veel saledamat keha. Kaalusin septembri lõpus 55kilo eh kõige kõrgem kaal, mis mul on olnud. Läksin tagasi trenni ja hakkasin nn tervislikult toituma (tegelikult sõin liiga vähe) ja novembri lõpuks võistlustel kaaludes oli kaal juba 47,2. Ja ma ausalt öeldes tundsin end nii nõrgana ja üldse halvasti. Ehk jõulude/aastavahetuse ajal tuli kohe osa kaalu tagasi ka ehk olen kuskil 49 peal nüüd (ma arvan, et endiselt olen). Btw neid kaalunumbreid vaadates arvestage, et ma olen ainult 154cm. Ehk ei ole mõtet niisama alla võtta kui sa ei harjuta sisse tervislikku elustiili. Kaal tuleb tagasi sest eluaeg näljutada ei saa.
Hommikusöögi näited: kreeka jogurt marjade ja puuviljadega; riisigatelt maapähklivõi ja banaaniga; riisigatlett avokaadoga
Lõunad: riisigatlet peale kuidas kunagi - kurki, tomatit, muna, võileivakatet, sinki, juustu, avokaadot jne; Tuunkala salat, mis on endiselt mu lemmik - tuunikala, avokaado, tomat, kurk, kodujuust, lehtsalat.
Õhtusöögid: tatrapuder või riis või kartul (keedetud) kõrvale näiteks aurutatud brokkoli ja porgant, või kodujuust või valged oad tomatikastmes, lehtsalat tomati ja kurgiga. 
Vahepalad, õhtu näksimised: puuviljad, tükeldatud porgant ja kurk, tee meega, popcorn. 






Nädal 13-19
Nädalane energia vajadus: 13739 kalorit. Sisse söödud neist: 12060 kalorit + tänane lõuna ja õhtusöök, vahepalad ka veel. Ehk vahe jääb ilmselt suhteliselt nulli lähedale. Okei nii tundub, et ma sõin normaalselt aga tegelikult.... Näiteks laupäev ja pühapäev oli mu ainuke tervislik toit õun ja tuunikala salat. Laupäeval olime Pariisis ning minnes käisime KFC, okei neid kanafilee tükke ma ei kahetse, need mega head ka ja vahest salati kõrvale neid süüa pole hullu. Aga siis ülejäänud päeva toidu moodustas šokolaad, vein, maapählid, krõpsud ja creme brulee. Ehk ma ei söönud mitte midagi korralikku ja toitvat vaid aind näksisin. Tatsasime terve laupäev ja pühapäev ringi ja sööma väga ei jõudnud, seega saigi näiteks pühapäeval ostetud karp šokolaadi, mis oligi minu päeva toit sest energiat oli ju vaja. Okei ja võibolla kalorid jäävad paika aga kõik muu oli see nädal ikka paigast ära. Toitaineid ma kindlasti ei saanud kätte ning tarbisin liiiiiiiiiiiiiga palju suhkruid.  Samuti läks Brüsselis, et hommiku ei suutnud vastu panna Belgia vahvlile (polnud varem proovinud) ja kaks päeva pärast seda valutasin oma paistes kõhtu. Õhtuks sõime portsu friikaid sest väsisime öösel emaga linnas tatsamisest ära, ei leidnud restot kus oleks kohti ja võitsime lõpuks kiirputkast rämpsu. Samas hea on see, et ma liikusin sel nädalal väga palju. Ma olingi peamiselt jalgadel koguaeg. Nüüd nädalalõpp olen jälle reele saanud sest räpsust nii raske olla kehal, et söökski ausalt lehti näost sisse, et endal kergem hakkaks. Ps ma usun, et tegelikult ma sõin rohkemgi kui kirja sai.

Kuidas sa saad sellele ei öelda? No maitse mõttes ma ei kahetse, et sõin. Tuleb vahest head ja paremat ka lubada juhul kui üldiselt on toitumine korras. Aga no tee, mis tahad gulteeni tooted põhjustavad mulle kõhuvalu ja pasitetuse. Ehk esimene ja viimane kord mu kallis vahvel.

Ja selle creme brulee üle olen ma lihtsalt õnnelik. Mulle väga maitseb see aga tee mis tahad siis prantsusmaal nad kohe oskavad seda teha. Eestis ma näiteks ei telli endale seda magustoiduks aga Pariisi minnes on must-have creme brulee'd mekkida. 

Sain ka sammulugeja seenädal endale sest äppid mul jupsisid kõik. Püüan need 10tuhat sammu päevas ikka kätte saada :) Samuti otsustasin teha läbi "kuuri", et joon iga hommiku leigetvett kus sees siis sidrun ja lusika täis mett. Mul on väga aeglane ainevahetus ja mingi "laisksooletõbi" ehk toit jääb vahest seisma sest sool ei tööta lambist. Siis läheb kõht paiste ja endal halb olla. Proovin kas eelnimetatud nipp ehk aitab seedimist stimuleerida. 

Olge paid ja sööge ilusti!

0 kommentaari:

Postita kommentaar

Mirell Põllumäe. Toetab Blogger.

Follow by Email