1/29/2016

Kuidas teha kiirelt süüa aga samas tervislikult toituda?


Mulle väga meeldib tervislikult ja puhtalt süüa. Eks ikka ja vahest läheb seda kiirtoitu ka ohtralt kui isud tekivad. Aga üldises plaanis on mul endal lihtsam kui päris kõike näost sisse ei aja. Mul on ka probleeme gluteenini talumatusega. Ma nagu saan mingis koguses süüa neid tooteid aga küsimus on selles, et kui palju ma viitsin pärast ise välja kannatata. Esimese asjana tulevad gaasid, siis läheb mingi koguse pealt kõht palli ja hakkab pistma, järgmine samm on väga karedad laigud käsivartel ning siis lööb psorioosi peanahale ning sellest lahti saamine on juba paari nädala pikkune protsess. Ja kõige lõpuks on mul paar korda olnud palavik, paistes kõht ja arstide sõnul mao limaskesta põletik. Seega vist parem valik on väga mitte süüa neid tooteid.

Aga minu praegune mure seiseneb selles, et ma elan ühikas. Oman ühte panni ja potti ja pannilabidat, that's it. Purk soola on ka. Seega Orgu kavade jälgimine on tihti võimatu sest esiteks mul pole aega kokata eriti ning teiseks on siis ühikas ainult pliit, ahju pole ning kolmandaks ma ei viitsi/jõua/taha siin ühika köögis kokata. Rääkimata siis muu köögi tavaari puudumisest, mida läheb korraliku õhtusöögi valmistamiseks vaja. Ma ei näe mõtet ka kõike seda siin soetama hakata, sest kahe kuu pärast asun tagasi Eestisse ja peaks need kõik asjad lihtsalt, ma ei tea, minema viskama? 4päeva nädalas ma saan endale ajaliselt korralikult süüa teha aga kolmel päeval mitte (T-N). Ma olen üritanud leiutada endale väiksemaid nippe, et kuidas see söögitegemine siin paremini sujuks aga ikka veel nagu ei taha sujuda. Ainult juurikaid ja puuvilju süües ma ka vastu ei pea.

Milliseid kiire ja lihtsa kuid tervisliku söögi tegemisemise nippe või retsepte te teate? 

Panen kirja, mis mul endal selle kolme nädalaga on välja kujunenud:

Keedan riisi vabal päeval mitme paki jagu valmis. Siis on hiljem lihtsalt soendamise vaev. Näiteks olen teinud sellist toitu õhtuks : praen kanafilee tükid, lisan kikerherned, riisi ja peale tomatipüree. Ajakulu on kuskil 10-15min.

Hommikuks on mul olemas puuviljad - kiivi, banaan, õun. Teen nendest puuvilja salatit ja vahest lisan maapähkleid (kuid 3-4h pärast on juba kõht tühi).

Hommikuks või tööle lõunaks kaasa olen enda jaoks avastanud ka riisigatletid, mis mulle enne ei maitsenud kuid nüüd ühtäkki lausa jumaldan neid. Peale käib näiteks: kurk, tomat, juust, sink või keedumuna, kurk, tomat.

Erinevad juurikad, mida ma seni olen lihtsalt riisi kõrvale lõiganud. Porgandit meeldib näiteks niisama ka näksida. Ning üks värske brokkoli ootab ka, et ma teda potis aurutaks. Ning kõrvale - üllaülla riis.

Vett joon korralikult. Alati pudel kaasas.


Olen mõelnud, et peaksin hakkama tegema lõunaks salateid kaasa, midagi näiteks kanafilee tükkidega. Millised on teie lemmikud salati retseptid?

Kuna tegelikult on see toit nii üksluine ja kohati väga kalorivaene, on mul vahepeal tekkinud meeletud magusaisud. Ma ei ole suuremat sorti tagasihoidja ka sest mul on sellised isud harva. Muidu mulle ei istu eriti magus sest süda hakkab kiirelt läikima aga viimased päevad mu keha karjub magusa järgi. Sokolaadi ntks sõin lihtsalt nagu inimene sööks leiba ja ma sõin ükspäev kaks jäätist järjest (ma söön suvelgi muidu vähe jäätist). Ma nagu ei suuda ja ei taha end näljutada/tagasihoida ka ja kui mul tekib sokolaadi isu siis on asi tavaliselt milleski muus kui lihtsalt nn suhkrusõltuvuses. Sest muidu mul ei ole raske öelda ei või piirduda paari tükiga, asi ei olegi üldse enda piiramises vaid selles, et ma ei tahagi tavaliselt rohkem. Ma ei tea kas see praegu oli lihtsalt isude periood või on see sellest, et ma kipun vähe magama ja palju töötama ehk keha vajab rohkem energiat?


2 kommentaari:

  1. Keeda tatar/täistera pasta/riis, peale tuunikala konserv vees. mega lihtne ja maitsev, võid lisada veel kodujuustu või tomatit, kurki, sibulat, maisi jms ükskõik mida. Kõike seda saab ka külmalt süüa, pidevalt teen nt tatra sibula kodujuustu tomati salatit, või pasta+kanafileetükid+tomat+kodujuust+rohelist midagi juurde, keedad lihtsalt need valmis ja siis jaotad toidukordadeks ja saad kasvõi külmalt süüa. ainult tuunikala ja keedumuna nt ja roheline pluss kodujuust sibul jne, saab ka maitsva salati.. need söögid sobivad mu meelest ükskõik mis toidukorraks. valikuid tegelt nii mitmeid

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kurb on, et ma ei leia kuskilt tatart siin :( olen ainult riisi peal sp :D hapukoor on ka selline asi mida pole.
      Aitäh tuunikala mõtte eest! Ostsin nädalavahetusel endale paar konservi. Mul kunagi korterikaaslane tegi tuunikala salateid ja tõesti olid maitsvad + on toit ka mitmekülgsem kui aind roheline :)

      Kustuta

Mirell Põllumäe. Toetab Blogger.

Follow by Email